31 Ocak 2012 Salı

İç Mimarlık zor meslek...

    Arkadaşlar,

   ''iç mimarlık zor meslek'' derken, mesleğin içeriği değil  tam tersi- dış dünyası maalesef çok zor..
Daha detaylı konuyu açmak gerekirse; öncelikle insanların bir iç mimarın tasarım gücü, eğitim ve teknik bilgi olanağına bakmadan -sözde- iç mimar olarak gördükleri marangozlara işlerini sanki tasarımcıymış gibi yaptırmaları ve bazı marangozların ''abla iç mimarlık da var bizde'' deyip hakaret olarak algıladığım bu mevzu canımı çok sıkmakta..

    Ya da bazı insanların iç mimar'a çizim yaptırıp ''beğenmedim'' deyip, ucuza mal etmek adına -sözde beğenmediği- tasarımınızı akıllarıına kazıyıp arka planda bir marangoza yaptırmasından da rahatsızım.
     Sadece marangozlarla da bitmiyor bu dıştaki problemler;

marangozlukla, iç mimarlıkla hatta hiç bir şekilde tasarım, projelendirme ve buna bağlı hiç bir şeyle alakası dahi olmayan insanların sırf usta çevresi sayesinde, ustalarını toplayıp ev, iş yeri konut ve daha bir çok mekana ''biz yaparız'' mantığıyla el atmasından da rahatsızım...

     Üniversite eğitimi 2yıl ve 4 yıl olarak ayrılmakta.. 2 yıl okuyan öğrencinin ''dekoratör'', 4yıllık okuyan
öğrencinin ''iç mimar'' olduğunu bilmeyenler mevcut. 2 yılda sadece teknik çizim ve çizim anlatım dersi alarak ''iç mimarım''denmesinden de rahatsızım. 4 yılda dahi alınan eğitimin kafi gelmediği, sürekli gelişmekte olan iç mimarlık dünyasının takibinin yapılmasıyla, tecrübelerle, yıllarca geçen süre içince ancak tam ''iç mimar'' olunması gerekirken, 2 yılda tüm güzel sanatlar fakütelerinin ortak aldığı derslerle iç mimarım diyen insanlara hayretle bakıyorum ve tabii bunu bilmeyip inananlara da. Mesleki eğitim asıl olarak 3. ve 4. sınıfta başlamaktadır. Sadece perde, duvar rengi seçmek olarak bilinen durumu ve sadece oraya kadar olan kısmı lütfen o 2 yıllıklara sorun. 4yıllık eğitim almış bir iç mimara sadece bu konu için gelip hakaret etmeyiniz.

     6ay-1 yıllık sertifika programlarıyla ''iç mimarım'' diyen insanları zaten artık konuşmak dahi istemiyorum.
     
   Buarada;  İç Mimarlığın sadece perde seçmek, mobilya seçmek, duvar rengini seçmek olduğunu sananlara cahil gözüyle bakıyorum. Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıp.
   
      Kariyer hedefleri olan bir iç mimara ''hatır-gönül'' işleri gelmesinden, ayrıca hakaret gibi bir de ''sen çiz ben yaptırayım'' demelerini de hakaret sayıyorum... Kimse kendi tasarımını, içliğini bilmediği bir marangoza teslim etmek istemez.
     
      İç mimarı, bir mobilya firmasında sadece mobilya satsın die -satış elemanı olarak- isteyen seri imalat mobilyacılarının da bu mesleğe zarar verdiğini düşünüyorum... Mimar, iç mimar değil, lütfen dekoratör arayınız. T-shirt satan insan mobilyanızı da satar.. siz onlara paradan bahsedin.
   
      Mobilya firmaları derken de şunu da blirtmek isterim özellikle bayan iç mimar isteyen firmaların ilk yazdığı şey ''dış görünüşüne önem veren'' olmakta. Elbette ki dış görünüşüne önem verenin kabul olması gerek fakat hiç bir şey bilmeyip sırf güzelsiniz diyey işe alanlar var. Cv nize bile bakmıyorlar. İşte bence o firmalar eskort ajanslarını vs. arasınlar...
     
           Daha saymakla bitmez rahatsız olduğum konular... ama sözün özü kısası;
                                İÇ MİMARLIK ÇOK ZOR MESLEK!!!